niedziela, 29 czerwca 2014

Orki w nowym kodeksie wymiatają! / Orks in new dex rule!

Zanim zaczniecie czytać co następuję, odpalcie ten kawałek w tle!
Before you start reading the batrep below, play this song in background!

 

Witajcie!

Jak już pewnie niektórzy wiedzą, turniej który miał się dzisiaj odbyć został odwołany. Postanowiłem z bratem zagrać w domu na bardzo małą skalę, ca 600 punktów. Ja musiałem ogarnąć nowy kodeks orków a on musiał jeszcze pojąć co się dzieje w siódmej edycji i jak grać od nowa gwardią na nowym kodeksie (dla niego nowym).

Rozpiski:

Astra Militarum:
- Platoon Command Squad z medykiem i sierżantem
- Infantry Squad dziesięciu kolesi z heavy flamerem
- Infantry Squad dziesięciu kolesi z grenade launcherem
- Temepstus Scions pięciu kolesi
- Leman Russ z lascannonem i heavy bolterem na sponsonac oraz battle cannonem
- Leman Russ z autocannon oraz battle cannonem

Orki:
- Warboss z PK i heavy armourem
- Warphead
- Chłopaki w jedenastu z heavy armourami z Nobem z PK i ciężarówką z reinforced ramem
- Chłopaki w dziesięciu z heavy armourami  z Nobem z PK i ciężarówką z reinforced ramem
- Looted Wagon z killkannonem

Przebieg gry:

Jak widzicie moja armia była bardziej mobilna. Pomysł był taki aby wstawić Warbossa do Chłopaków i jeździć po osiedlu. Looted Wagon miał stać na znaczniku a Warphead straszyć ewentualnych deepstrikowców.

Poniekąd się udało. Warphead stał w budynku i nikogo nie miał w zasięgu czarów (24 cale, ech...). Looted Wagon nawet nie drasnął Lemanów.

Ale za to chłopaki!. W drugiej turze już szarżowali gwardzistów wystawionych za bardzo do przodu i zniszczyli Command Squad. Potem dostali razy od pobliskiego oddziału reszty gwardii ale i tych zjedli. Na koniec wyskoczyli z budynku zająć objective. A na samiusieńki koniec, kiedy już miałem 5 VP a brat tylko 2 wyskoczyli i otworzyli Lemana na ich flance.
Drugi oddział chłopaków pognał lewą stroną stołu na objective i zdobył go w pierwszej turze. W drugiej przesiedzieli w ciężarówce aby wyskoczyć i zaszarżować oddział gwardii kryjący się za winklem i Lemanem. Zjedli oddział, zdobyli (co za szczęście w losowaniu) kolejny punkt i na koniec gry zjedli drugiego Lemana.

Gwardia natomiast starała się mnie wybić chłopaków, ale bezskutecznie. 4+ save zmienia ich grę diametralnie no i możliwość wyposażenia wszystkich jednostek wymiata. Jedynie Tempestus coś ugrali zabijając Warpheada i zdobywając VP za znacznik.
Już po całej grze, brat powiedział mi, że chyba nie zrozumiał jak działają nowe objectivy i że trzeba było przy nich stać, co nie jest prawdą. Szkoda, to mogło wiele zmienić.

Podsumowując:

Siódma edycja zmusza do ciągłego zmieniania pozycji. W sytuacjach, gdy normalnie (w szóstej) kamuflowałbym się w budynku, teraz wybiegam i lecę na środek stołu zdobywając punkt. Może i oddział zginie, ale punkt będzie. Gwardia też spróbowała zagrać mobilnie, ale zabrakło Chimer. Następnym razem.

Ogólnie Orkowe przerzuty szarży, nowe Waaagh! oraz możliwość brania heavy armoura, robią z orków strach na dwóch zielonych nogach!
Welcome!

As some of you may know, today's tourney has been called off. Me and my brother decided to play at home with very small armies, 600 points, since I had to get my head around new dex and my brother around new IG and 7th edition.

Armies:

Astra Militarum:


- Platoon Command Squad with medic, standard and sergant
- Infantry Squad of ten gus with heavy flamer
- Infantry Squad of ten guys with grenade launcher
- Temepstum Scions of five guys
- Leman Russ with lascannon and heavy bolters on sponsons and a battle cannon
- Leman Russ with autocannon and a battle cannon

Orki:
- Warboss with PK and heavy armour
- Warphead
- Boyz of eleven with heavy armoure and Nobem with PK in a Trukk with reinforced ram
- Boyz of ten with heavy armoure and Nobem with PK in a Trukk with reinforced ram
- Looted Wagon with killkannon

How the game went:

As you can seemy list was very mobile. Idea was to put Warboss in a trukk and cruise around the neighbourhood. Looted Wagon was meant to get objectives and Warphead to scare stranglers away.

It worked only partially. Warphead got stuck in a building within reach to absolutely nothing (24"...) and Looted Wagon didn't even chip the paint off Leman Russes.

But the boyz! They charged in a second turn the rushing guardsmen. Then they got hit by the bystanding squad, but ate them as well in a successive turn. Moved out of the building to get VP for an objective and smashed a Leman Russ towards the end of the game. 
Another unit moved up left flank and their trukk popped open, so they charged a guard unit hiding behind a wall and a Leman Russ. They ate them in a turn, got VP for the objective (lucky me) and smashed the Leman Russ.

Guard did their best, but additional 4+ armour save changes orks into mean killing machines. Only Tempestus Scions did some damage killing the Warphead and scoring one VP.
After the game my brother said he misunderstood how the new objectives work and though you have to keep them until the end of the game. Shame! It might have changed a lot.

Summing up:

Seventh edition forces you to move around, especially the new missions. In situations in which I would stay in a building, I was rushing out of it to get an objective. Guard tried playing mobile a bit, but they were lacking Chimeras. maybe next time.

Orky charge rerolls, new Waaagh! and heavy armour change the orks from cannon fodder to cannon fodder with fangs and claws!









Games Workshop, Warhammer, 40k, Orks, Orki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz